In sickness and in health

Illness and pain can summarize the last time in my life. I’ve got nettle-rash which meant itching and eczema. A so-called patch test (a sort of allergy test) that showed that I’m allergic to contact the subject colophonium . Then I’ve also managed to pull a wisdom tooth, and after about two weeks it is time for the next one. Meanwhile, I entertained myself with to stun me with pain killers, and many hours of clicking on Hemnet.se. Is so nice to sit and look at the nice apartments and houses, get inspired and dream away. Some positive things about it all is that I don’t have troublesome teeth, and when the first operation was not so horrible I hope that the second will be just as painless. Afterward the pain was worse. The first thing I asked the dentist after surgery was “When can I drink coffee?” It was the sedative speaking I guess. Haha! I’ve been able to work most of the time, except for medical and dental visits, and with relatively good conscience, I could be off to do what I had to do sooner or later.

SWE; Sjukdom och smärta kan sammanfatta den senaste tiden i mitt liv. Har fått nässelutslag vilket medförde klåda och eksem så det tjöt om det. Ett sk lapptest (form utav allergitest mot diverse ämne) som visade att jag är kontaktallergisk mot ämnet kolofonoium. Sen har jag även hunnit med att dra ut en visdomstand, och om cirka två veckor är det dags för nästa. Under tiden har jag underhållit mig själv med att bedöva mig med smärtstillande, och många timmars klickande på Hemnet.se. Är så mysigt att sitta och kika på fina lägenheter och hus, inspireras och drömma sig bort i framtiden. Några positiva saker med det hela är att jag slipper besvärande tänder, och då den första operationen inte var så farlig så hoppas jag att även den andra blir lika smärtfri. Värre var det efteråt då det har gjort väldigt ont. Det första jag frågade tandläkaren efter operationen var “När får jag dricka kaffe?” Det var det lugnande medlet som talade gissar jag. Haha! Jag har kunnat arbeta mestadels av tiden, med undantag för läkar -och tandläkarbesöken och med relativt gott samvete har jag kunnat vara iväg och göra det jag var tvungen att göra förr eller senare.

Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

